ОБҐРУНТУВАННЯ технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
На виконання пункту 4-1 постанови Уряду від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі — Постанова № 710), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі».
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Верхівцевська міська рада; Місцезнаходження: 51660, Україна, Кам'янський р-н, Дніпропетровська обл., місто Верхівцеве, вулиця Центральна, будинок, 75; Код ЄДРПОУ - 35950156; Категорія - Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
- Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської міської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі. Розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Верхівцівської міської територіальної громади. Постачання геоінформаційного програмного забезпечення, проведення навчання та надання технічної підтримки. ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування.
- Процедура закупівлі: відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, уповноважена особа закупівлю за предметом: «Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської міської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі. Розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Верхівцівської міської територіальної громади. Постачання геоінформаційного програмного забезпечення, проведення навчання та надання технічної підтримки. ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування» вирішила здійснити шляхом проведення відкритих торгів з особливостями.
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-21-011090-a;
- Посилання на процедуру закупівлі в електронній системі закупівель: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-21-011090-a
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: закупівля здійснюється з метою отримання послуг із виготовлення містобудівної документації розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської міської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі;
- розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Верхівцівської міської територіальної громади;
- постачання геоінформаційного програмного забезпечення, проведення навчання та надання технічної підтримки.
5.1. Нормативно правова основа:
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»
- Закон України «Про землеустрій»;
- Закон України «Про Державний земельний кадастр».
- Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
- Закон України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних»;
- Земельний кодекс України;
- Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 року № 926;
- Постанова КМУ «Про порядок функціонування національної інфраструктури геопросторових даних» від 26.05.2021 р. за №532;
- Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання застосування геодезичної системи координат» від 22.09.2004 №1259;
- ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2021 № 367 «Про затвердження державних будівельних норм»;
- Постанова КМУ «Про містобудівний кадастр» від 25.05.2011 р. за №559;
- Наказ від 02.12.2016 р. за №509 «Про затвердження Порядку використання геодезичної референтної системи координат УСК-2000 при здійсненні робіт із землеустрою» та інші.
5.2. Підставою для проектування комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської міської територіальної громади є Рішення Верхівцевської міської ради № 1167-53/VIII від 08.12.2023 «Про розроблення комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської територіальної громади».
Відповідно до ст. 51 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.
Згідно із абз. 2 ч.2 ст. 161 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексний план розробляється та затверджується з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади з додержанням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів та з урахуванням концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади (за наявності).
Таким чином, комплексний план просторового розвитку — це стратегічний документ, який розробляється з метою ефективного та збалансованого використання територій, ресурсів та інфраструктури в межах певної адміністративно-територіальної одиниці. Він поєднує різні аспекти розвитку, враховуючи потреби громади, потенціал території та можливості для інвестицій.
Склад та зміст комплексного плану визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації.
Склад відомостей про об’єкти Державного земельного кадастру має відповідати вимогам Закону України «Про Державний земельний кадастр».
Комплексний план містить просторові дані, метадані та інші елементи, що складають його проектні рішення, і розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України.
5.3. Підставою для розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж Верхівцівської міської територіальної громади Кам’янського району Дніпропетровської області є Рішення Верхівцевської міської ради Кам’янського району Дніпропетровської області №1589-72/VIII від 20.02. 2025 року «Про розробку проекту землеустрою щодо встановлення меж території Верхівцівської міської територіальної громади Кам’янського району Дніпропетровської області».
Відповідно до ст. 461 Закону України «Про землеустрій» Проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад розробляються з метою: з’ясування дійсної межі території територіальної громади; вирішення спору між декількома органами місцевого самоврядування щодо меж територій територіальних громад; внесення відомостей про межі території територіальної громади до Державного земельного кадастру.
Проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
Відомості про межі території територіальної громади вносяться до Державного земельного кадастру.
Відомості про межі території територіальної громади зазначаються у витягу з Державного земельного кадастру, який безоплатно видається відповідній сільській, селищній, міській раді.
- Очікувана вартість предмета закупівлі: 9 000 000,00 гривень з ПДВ.
- Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922- VIII (із змінами та доповненнями), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 зі змінами та доповненнями.
Статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Закупівлі здійснюються відповідно до принципів, викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», один із яких – принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Відповідно до Листа Мінекономіки №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі», важливим етапом планування закупівель є визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відносини у сфері визначення очікуваної вартості предмета закупівлі регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» та Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (надалі – Примірна методика).
Відповідно до п. 1 Розділу I Примірної методики, вона застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до Розділу III Примірної методики, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін;
2. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
3. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
4. Розрахунок очікуваної вартості робіт.
Оскільки Предметом закупівлі є послуги, відносно яких не проводиться державне регулювання цін і тарифів, при цьому відносно Предмету закупівлі існувала можливість отримання достатньої кількості інформації щодо актуальних ринкових цін, Замовником обрано метод 1 – «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін».
- Обгрунтування розміру бюджетного призначення: відповідно до Програми розроблення (оновлення) містобудівної та землевпорядної документації Верхівцівської міської територіальної громади на 2023-2026 роки, затвердженої рішенням Верхівцевської міської ради № 1589-72/VIII від 20.02.2025 в розмірі 9 000 000,00 грн.