Стартувала інформаційна кампанія «Виходь на світло»
В Україні запустили інформаційну кампанію «Виходь на світло». Її мета – інформування роботодавців та працівників про вимоги законодавства до оформлення трудових відносин, а також в одночасному здійсненні моніторингу стану додержання вимог законодавства. Це є основою для формування переліків суб’єктів господарювання, які використовують працю без укладення трудових договорів, для подальшого спостереження та реагування.
Незадекларована праця – це свідоме уникнення роботодавцями і працівниками офіційного оформлення трудових відносин. Така практика може здатися привабливою, оскільки вона дозволяє обом сторонам отримати певні переваги, такі як зменшення податкового навантаження, уникнення виплат до фондів соціального страхування, або навіть отримання соціальних пільг, які інакше були б недоступними. Проте, такий підхід несе в собі серйозні ризики і довгострокові негативні наслідки як для працівників, так і для роботодавців.
Незадекларована праця – це свідоме ухилення роботодавців і працівників від оформлення трудових відносин з метою отримання тих чи інших переваг за рахунок приховування реальних доходів, отримання соціальних пільг, несплати податків тощо.
Розраховуючи на збільшення прибутків та відсутність зобов’язань, обидві сторони трудового договору наражають себе на ризики, про існування яких вони навіть не здогадуються. Для працівників ризиків набагато більше, проте для роботодавця ж вони набагато більше коштують.
На жаль, незадекларована праця залишається поширеним явищем і під час війни, що в свою чергу наносить суттєву шкоду, зокрема і обороноздатності нашої країни.
За найменшими оцінками державний бюджет щороку втрачає від незадекларованої праці біля 100 мільярдів гривень. Ця величезна сума могла б допомогти нашим воїнам захищати Україну і швидше звільняти тимчасово окуповані території.
З метою боротьби з цим негативним явищем та підвищення обізнаності громадян про ризики і наслідки незадекларованої праці, Державна служба України з питань праці ініціює масштабну інформаційну кампанію «Виходь на світло!». Ця кампанія покликана донести до роботодавців і працівників важливість дотримання законодавства у сфері трудових відносин.
Зараз інспектори праці здійснюють інформаційні відвідування у сферах торгівлі і організації харчування, одночасно проводиться аналіз динаміки працевлаштування в інших галузях.
Вони наголошують, що тільки задекларована праця допоможе захистити нашу країну, сприятиме розвитку економіки та зробить наше життя кращим.
Більше інформації на інформаційному порталі https://pratsia.in.ua.
Джерело: https://adm.dp.gov.ua/news/v-ukraini-startuvala-informatsiina-kampaniia-vykhod-na-svitlo